App Lab ile mobil uygulama geliştirme


App Laboratuvarı, üç bölümden oluşur:

  1. Tasarım (design)

  2. Kod (code)

  3. Veri (data)

Soldaki cep telefonu emülatörü, geliştirilen uygulamanın tasarım ve kodlama sonuçlarının kolay ve hızlıca görülmesini sağlar.

1.Tasarım: Solda görünen cep telefonu ekranı üzerinde uygulamanın tasarımı yapılır. Ekran ekleme ve ekran özellikleri, buton ekleme, yazı ekleme, resim ekleme, vs.

2.Kod: Tasarımı yapılan nesnelerin, eklenen nesnelerin komutlar ile yönetilmesi sağlanır. Kodlama blok veya metin komutlarla yapılabilir.

3.Data (veri): Bazı uygulamalarda verilerin kayıt edilmesi için kullanılır.


Tasarım: Solda görünen cep telefonu ekranı üzerinde uygulamanın tasarımı yapılır. Ekran ekleme ve ekran özellikleri, buton ekleme, yazı ekleme, resim ekleme, vs.


TASARIMDA KULLANILACAK ARAÇLAR, NESNELER NELERDİR?

 


Screen: Bir uygulamada birden fazla ekran tanımlanabilir.

Buton: Diğer nesnelere bağlantı için kullanılır.

Label: Başlık, yazı yazmak için kullanılır.

Image: Ekrana resim yerleştirmek için kullanılır.

Dropdown : Açılır liste hazırlanır.

Radio Button  : Seçim için radio buton ekler. 

Text Input : Değer okumak için kullanılır.

Text Area : Yazı eklemek için kullanılır.


Kod bölümünde kullanılan komutlar farklı renkler ile gösterilerek gruplandırılmıştır.

UI controls: Programın kullanımı ile ilgili bileşenlerin kontrol edildiği komutlar bu bölümdedir.

Variables: Değişken tanımları, formül yazmak, …

Math: Matematiksel formül yazımı, koşulları oluşturmak, …

  • Design (tasarım) bölümünde her ekranın üzerine yerleştirilen nesnelerin yönetimi/kodlaması yapılır.

  • Kodlama blok tabanlı veya doğrudan komutlar yazılarak (metin tabanlı) yapılabilir.

  •  </> Show Text  seçeneği ile blok ve metin kodlara dönüşüm yapılır.

  • Yapılan blok kodlamanın metin tabanlı (JavaScript) karşılığı görülür. Aynı zamanda metin tabanlı komutun blok tabanlı komut karşılığı da görülebilir.

OnEvent =Bir olay sonucunda yapılacaklar yazılır, ayarlanır ve tanımlanır. 

    SetProperty =Tasarımda kullanılan her bir nesnenin (screen, buton, label, image, …) ayarlarını değiştirmek için kullanılır.

SetScreen = Uygulamaya eklenen ekranları yönetir. İstenen ekranı aktif hale getirir.
Textİnput = Değer girişi için kullanılır.

   GetText = Metinsel (string) değer girişi için kullanılır. AD, SOYAD, VB.

GetNumber =Sayısal değer girişi için kullanılır. Okunan değerler matematiksel işlemlerde kullanılacaksa.
     




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Neden Python Öğrenmeliyiz